poniedziałek, 5 maja 2014

praca klasy dachu


Praca klasy na języku białoruskim jest integralną częścią procesu edukacyjnego i jest wymagany element dobrze zorganizowanej szkole. W literaturze metodologicznej pracy klasa jest postrzegana jako dodatkowy środek formacji zainteresowania uczniów w tym zakresie, rozszerzenie i pogłębienie wiedzy, że uczniowie uzyskali w klasie języka białoruskiego. Chociaż ostatecznym celem lekcji i zajęć pozalekcyjnych są takie same, zajęcia pozalekcyjne ma znaczenie dla jej celów i zadań szkoleniowych i edukacyjnych. Powinien nie tylko przyczyni się do rozwoju zainteresowań uczniów w ich ojczystym języku, ale również zaszczepienie w nich szacunek dla słowa, bogactwa języka, dążąc nie tylko do opanowania tych bogactw, ale zachowanie i wzbogacenie duchowe skarby narodu białoruskiego.
Zadań pozaszkolnych na języku białoruskim w podstawowych gatunkach:
Pierwszy      Przyczynić się do większego i świadomego uznania badanego materiału w klasie;
Drugi      Rozwijanie aktywności poznawczej uczniów do pogłębienia i poszerzenia ich wiedzy poszczególnych sekcji języka, że wyciągnięte wnioski;
Trzeci      Poprawa umiejętności analizy językowej;
Czwarty      Podniesienie poziomu rozwoju mowy dzieci;
Piąty      Wspieranie rozwoju samowystarczalności uczniów;
Szósty      Tworzenie warunków dla edukacji z najgłębszych duchowych potrzeb i rozwoju zdolności twórczych uczniów.
Pracy z młodszymi uczniami klasy jest niezbędna do wdrażania i ciągłości w języku białoruskim między młodszych i starszych klas.
Ponieważ zajęcia pozalekcyjne jest integralną częścią procesu edukacyjnego szkoły, organizacja wszelkiego rodzaju zawodów, organizowanych po szkole muszą przestrzegać zasad agulnadydaktychnym szkolenia i kształcenia: nauka, świadomość i aktywność, dostępności, trwałości i systematyczne sekwencja, widoczność , zabawne, teoria i praktyka komunikacji, indywidualne podejście do studentów. Organizacja i prowadzenie zajęć pozalekcyjnych i nauczycieli opierają się na zasadach metodologicznych. Uszakow NN określa następujące zasady metodologiczne:
Pierwszy      Jedność kształcenia i szkolenia;
Drugi      Obecna treść i metody;
Trzeci      Dobrowolność, równe prawa zarówno mocne i słabe, aby uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych;
Czwarty      Rachunkowość cech wieku i indywidualnych zainteresowań, uzdolnień ();
Piąty      Połączenie pedagogicznej wytyczne dzieci amatora;
Szósty      Połączenie grupy i jednostki, masowych form zatrudnienia;
Siódmy      Regularność w zajęciach pozaszkolnych.
W "metodyki nauczania język białoruski" Varanovich DB określone zasady rozróżnienia, pogłębienia naukowego, orientacji praktycznej, dobrowolności.
Metodyczne zasady organizacji i prowadzenia zajęć pozaszkolnych na języku wynikające z określonej formy tej działalności edukacyjnej, celów i celów pozalekcyjnych zajęć studenci według języka istniejących cech języka białoruskiego jako przedmiotu szkolnego.
Jednym z głównych warunków zajęć pozalekcyjnych w języku białoruskim jest zmienność i różnorodność form i kształtów. Metodyka identyfikuje trzy grupy form organizacyjnych zajęć pozalekcyjnych: masa, grupowych, indywidualnych. Wśród nich znajdują się formularze, które są stale i epizodyczne wydarzenia. Do utworzenia stałej grupy i należy do kręgu języka białoruskiego.
Ale w podstawowych klasach trzeba mówić o kole nie jako zespół, który bada dogłębnie język białoruski, ale tylko o lekcje grupowe, o pewnej części klasy, która jest stale zaangażowany w zajęcia pozalekcyjne dla języka białoruskiego.
W literaturze metodologicznej vkazazvaetstsa tego okręgu w podstawowych klasach są zwykle tworzone przez uczniów w tym samym wieku. Członkowie jego uczniów są klasy równoległe lub podobne. Podstawa kubek do studentów, którzy są zainteresowani w języku białoruskim. Jednak oprócz nich, w kręgu studentów uczestniczących i których interes nie jest tak wyraźny. Liczba uczestników, zazwyczaj ludzie dziesiąty kubek Skład załączonej liście. Ale to malowanie dachu jest niemożliwe, aby zabronić uczniów do udziału w zajęciach, które wolą przyjemności. W praktyce, praca w grupie była tradycja trzymać klas kubek raz na dwa tygodnie.
Zawartość koła najtrudniejsze. W szkole podstawowej jest najczęściej koło gramatyka zabawny. Po stronie organizacyjnej w okręgu zabawny gramatyki Panow BT identyfikuje się z trzech części: gry (problemy gramatyczne decyzji), teoretyczne (uogólnienie nauczyciela lub uczniów) i praktyczne (materiały szkoleniowe dla gier gramatycznych gazet, itp.). Uszakow NN oferuje nieco inną strukturę: Wiadomość nauczyciel poznał studentów z etymologii niektórych słów i wyrażeń, etapie gry. Lekcja kubek czas z odpowiednich do wieku młodszych dzieci w wieku szkolnym 30-35 minut. Od teraz na część gry znajduje się 15-20 minut, 5 minut - wnioski i uogólnienia, 10-15 minut - zajęcia praktyczne.
A. NF zauważa, że powodzenie i skuteczność zajęć pozalekcyjnych zależy od wielu czynników. A przede wszystkim - działalność praktyczna sprawa dla nauczyciela. Drugi czynnik - rozsądna pozaszkolnych na języku na wszystkich etapach kształcenia.
Prezentujemy jedną z możliwych klas planu wąskim kręgu języka białoruskiego w klasach 2-3, opracowane wspólnie z nauczycielami szkół podstawowych Ostromechevskoy liceum.
Kubek plan pracy "język ojczysty".
Pierwszy      Zajęcia wprowadzające. Spotkanie organizacyjne.
Drugi      Magia konwersja słowo.
Trzeci      Magia konwersja słowo. (Ciąg dalszy liczba miejsc do 2).
Czwarty      Ćwiczenia - trofea.
Piąty      Grupy tematyczne słów.
Szósty      Grupy tematyczne słów. (Ciąg dalszy liczba miejsc do 3).
Siódmy      Słowa - krewnych.
Ósmy      Przyjaciele z gramatyki.
Dziewiąty      Zagadki konkurencji.
Dziesiąta jedno słowo, a kilka wartości.
Jedenasty    Jedno słowo, a niektóre wartości. (Numer Ciąg dalszy zawód 10.)
Dwunasty     Słowa - bliźnięta.
Trzynasty     Słowa - przyjaciół.
Czternasty     Słowa - przyjaciół. (Ciąg dalszy ilość miejsc do 13).
Piętnasty       Antonimy.
Szesnasty       Blitz.
Siedemnasty       Idiom skrzydlate słowa.
Osiemnasty       Idiom skrzydlate słowa. (Ciąg dalszy ilość miejsc do 17).
Dziewiętnasty       Konkurs "Miłośnicy języka białoruskiego".
Dwudziesty       Konkurs "Miłośnicy języka białoruskiego." (Liczba ciąg dalszy zawód 19.)
Każdy lider (nauczyciel), aby wprowadzić zmiany na podstawie cech, zainteresowań członków koła i jego możliwości. Członkowie grupy są specjalne zeszyty, które sprawiają, że niezbędne rekordy, nagrywać własne obserwacje, opowiadania, zagadki, przysłowia, itp.
Oferujemy kilka tworzenia aplikacji kubek treningowy "język ojczysty".
LEKCJE № 2-3
Konwersja Magiczne słowo
Motto: Jeden list zmienił -
uzyskać nowe słowo.
Nauczyciel informuje, że zmiany mogą wystąpić ciekawe ze słowem, jeśli zastąpić jedną literę inną. I te słowa, które różnią się tylko jedną literą w języku białoruskim dużo. Widzisz go, jeśli uważnie słuchać i mówić słowa, które opowiadane w poetyckich wierszy.
Pierwszy      C "i" go z wody płynącej między łąkami.
Z "B" Ty i ja i wszyscy, dwa. (Rzeka - ręka)
Drugi      "P" Mieszkam w wodzie i trzeba jad.
Z "W", żyją w każdym domu, patrzę w okno. (Fish - szkło)
Trzeci      Byłem przyjacielem wszystkich, bo ja - ulubione prace.
I ja na całym świecie najbardziej czytać dzieci.
"C" do "C" będzie zmienić - połączenie nakrycia.
Może nie całkiem, ale tak - metalu. (Historia - kask)
Gra "dwie studnie"
Na stole pokazuje dwa kalodezhy.Na ich druk słowa z brakującymi literami. W pobliżu znajdują się wiadra, które muszą dostać wodę z tych studni. Wybierz wiadro tak, że pismo na nim zbliża się do niego, co jest napisane na dołkach. Musisz się słowo, że różnią się od jednej litery. Bądź ostrożny.
(Buck, rak, cebula, kobiety, lakier, chrząszcz, buk, itp.)
Litery "gra"
Napisane na tablicy słowa: ka z, l apka, p, N surowego alkoholu. Wymień podświetlony znak, tak aby uzyskać nowe słowa
Gra "słów, które poczęte?"
Na tablicy słowo pisane z jednego zaginionego listu. Członkowie koła muszą odgadnąć, co jest poczęte słowo nauczyciel. Na przykład: ... ul. Dzieci zwane dom słowo jest złom, bom, rum. Nauczyciel zwraca uwagę, że to nie jest właściwe słowo. Jeśli nikt inny nie będzie mógł nazwać nowego słowa, nauczyciel mówi, że sam.
Słowa do gry: D. .. m, n ..., z ... i inne.
Historia - ZAGADKA
Kiedy Nadia i Serge poszedł do klasy przygotowawczej, matka dała każdemu z nich podzielić się alfabetu, że od dawna zbadane i cieszył się wszystkie litery tych słów dodać. I Siergiej był jeszcze cała historia. Niestety, stracił gdzieś nas E. Ale i bez kosztów. Zrobione i dęba na E różnych innych pism. "Czytaj" - zaproponował Siergiej Nadi.Nadya czytać, ale nic nie jest jasne. Pomóż jej dzieci, ona jest nadal niewielki. Umieścić literę E w słowach, w których powinno być. (Na tablicy napisane treści historii, który był Siergiej.)
Los
W polu było gorąco. Mamy westchnął długo, a jednak widział los wioski. Spotkaliśmy moja ciotka i wuj Sonia Moon. Byli szczęśliwi, że nas widzą. Jesteśmy dobrze wypoczęty dużo. Prawie każdy ding łowili na rzece, poszedł do łysy w jagody. Spadł na Luza w ​​saniach. Szybko przeszedł wiele. W sierpniu paohali miasto.
Nauczyciel zwraca uwagę, że cudowna przemiana może nastąpić nie tylko w przypadku zmiany jednej litery, ale gdy dodać słowo lub wziąć 1-2 liter.
Gra "Znajdź słowo w słowo"
Napisane na tablicy słowa: muzyka, tkaniny, fretka, wirować, sałata, mleko, słoń, mole, krzak, słów .. znaleźć je w innych słowach.
GRA "ECHO"
Jeżeli jesteś w lesie lub nad rzeką wieczorem, masz prawdopodobnie słyszał echo. Ci krzyknął i odpowiedział na echo. Ale słyszałem tylko koniec wyrazu. Spróbujmy teraz odtworzyć echo. Nazwałeś słowo, a wszystko razem wypowiedzieć swój koniec, tak aby uzyskać nowe słowo.
Słowa do gry: śmiać się, ekran, rook, ważka, kłopoty, Xhosa, gryczana, klon.
 
GRA "przekształcenie słowa"
Pierwszy      Dodać wody morskiej. (Woda - Waga - Foot - Nora - marzenie - morze)
Drugi      Włączyć wodę w śnie. (Woda - waza - koza - kora - marzenie)
Zagadki
Pierwszy      Z "M" łowię z "I" rośliny.
"K" do mnie należy pić.
Z "C" i wezwać pomoc,
Z "H" będzie dobry sen. (Catfish - Soja - pompa - marzenie.)
Drugi      "K" Trzymam cieczy, z "C" Mam połączenie głosowe.
Z "L", aby opowiedzieć o wiatr lub obejrzeć oceny.
Z "P" stan natychmiast
Mała restauracja.
Z "i" i bajki bajka powiedzieć o bunny.
Z "X" nie będzie działać i minut
Bardzo znany kompozytor. (Buck - bas - punkt - bar-Bai - Bach)
Jak widać, jedna litera w słowie, a słowo nabiera nowego znaczenia. Litery alfabetu i słowa, takie jak zamówienia, znać ich miejsce. Nie narusza to porządek, pomoc litery zgodne z zasadami języka białoruskiego.
LEKCJE 4 liczba
Działania - konkurs
Członkowie koła dzieli się na dwa zespoły. Zespoły mogą być zawarte uczniów 2-3 klas, które chcą wziąć udział. Początkujący wykonać kilka zadań.
Pierwsze zadanie - trening. Każda drużyna musi szybko przeczytać tupot. (Na tablicy plakaty wiszące z tupot.) Zespoły słuchać każdego z jej członków i wybrać, który będzie czytał lepiej. Następnie przedstawiciele każdej drużynie czytać język twistery, a jury ocenia system pięć punktów.
Pierwszy      Złapany sandacz ryby, sandacz rybak sądzeni.
- Sprytne, rybak, łapać, Sudak wstyd robi.
Drugi      Czapla skoki przez bagno, chachotachka w trzcinach,
Grzywka Chechot depcze, deptanie ogród.
Drugie zadanie - do rozwiązania zagadki.
Pierwszy W W (szosa)
KOZA drugi C = C (box office)
Trzeci      + BOOM - LA =? (Astra)
Czwarty      LIST - T + =? (Fox)
Trzecie zadanie - gra tłumaczy. W kopercie z zadaniami: przetłumaczony na język białoruski słów: student, dziewczyna, samouczek, chłopiec, ołówek, notatnik, planszowych, nauczycieli, liter, razy stwierdzanie, które części mowy są te słowa.?
Czwarte zadanie - "Kto jest lepszy i szybszy zryfmue" Każda drużyna gra oferowana słowa, które trzeba znaleźć rymu.
Rower - ... Sasha - suki ... - ...
Siostra - lód ... - ... czterdzieści - ...
Bunny - Natasza ... - ... cień - ...
Gorka - Kochanie ... - ... beetle - ...
Piąte zadanie - metagramy zagadki domysłu.
Pierwszy      Prawdopodobnie każdy nazywasz srebrny świeci na trawie.
P tylko na zmianę K - ona Meadow mrowienie. (R.Bohan)
Drugi      SM I rośnie na grzbiecie, z P czołgać się w wodzie.
Trzeci      W lesie, patrząc na mnie z B i jeść z przyjemnością.
Jeśli B do P substytut - uwaga: źle.
Czwarty      Od mnie szukać na boisku, z Pan usłyszeć na kilku.
A jeśli podstawy B, a następnie spójrz na głowie.
Zagadki - Dowcipy
Pierwszy      Następnie od ściany i nie wyciąć?
Drugi      W ramach którego krzak zając siedzi, jeśli przyjdzie deszcz?
Trzeci      Że mówi wszystkimi językami?
Czwarty      Co tearless płakać?
Piąty      Gdzie miasto bez ludzi, a rzeka bez wody?
Szósty      Co stoi w środku Mińsku?
Siódmy      Dlaczego nie obnesut w domu?
Ósmy      Wymień pięć dni zlecenia, bez podania daty i nazwy dni.
Szóste zadanie - zastąpić każde słowo podkreślone charakter z drugiej, co oznacza Bezdźwięczna ort dwuosobowe dźwięku: B, G od d p. dr Cień, ytstse Cóż, z ka, itp. do
Konkurs zakończony. Jury decyduje o zwycięskiej drużyny. Wszyscy jej członkowie otrzymują medale. Drugi zespół przyznawane również medale, ale inny kolor.
LEKCJE 5-6
Grupy miejscowe słów
Zajęcia zaczynają grę "Kto jest bardziej poprawnie?" Nauczyciel zwraca kilka słów do danej grupy przedmiotu i uczniów do kontynuowania listę. Na przykład, brzoza, wierzba ...; lisa, wilka ... Po meczu uczniowie sugerowali pytania: Skąd wiesz, że te słowa powinny być nazywane? Lub wszystkie nazwy drzew można wymienionych? Które zwierzęta znasz jakieś?
Nauczyciel informuje, że wiele słów mogą być łączone w grupy tematyczne. Niektóre grupy - nazwy ptaków, kwiatów, ryb, zwierząt, - bardzo duży. I jest bardzo mała, taka jak porach. Istnieją cztery słowa. Zadzwoń do nich. Imię grupę składającą się z zaledwie siedmiu słów. I większość z nich nie może być. (Dni powszednie) pięć (palce)
Studenci są zaproszeni do odgadnięcia zagadki.
Istnieje dwanaście bracia. Jeden po drugim spacerze, nie ominąć siebie.
Bracia lista, o której mowa w tej układanki.
Poniższe zagadki dzieci powinny nie tylko się domyślać, ale także odpowiedzieć na które grupa słów można przypisać otgadki-słowo i dlaczego.
Pierwszy      Badyl na słońce zaszło, na sobie biały kapelusz. (Rumianek)
Drugi      Gaj - w gaju, wśród traw, wyścig - białe dzwony.
Honorować swoje dzieci do takiego piękna było więcej niż na świecie. (Lily)
Trzecia fala smaku, piękne, ale trudne do podjęcia rękę:
Head - pachnące, tułowia - kolczaste. (Rose)
Po czwarte, śnieg przyszedł, rozkwitły
Tak bardzo, że już dostał zimę. (Przebiśnieg)
Możesz dodać do tej drugiej grupy słów? Zadzwoń do nich.
Nauczyciel czyta historię żart
"Kogo Ilyusha czyścić klatkę?"
- Co robiłeś w rogu salon, Ilyusha? - Zapytała mama.
- Tak Inne - Ilyusha powiedział. - Czyste klatki dla ptaków, zmienił wodę, karmione.
- Kto tam mieszka?
- Chizhe, gile, sikory - przypomniał sobie chłopiec. - Kanarek. Kaktusy ...
- Więc jesteś w kaktus czystej klatce?
Dlaczego więc zapytał moją matkę?
Studenci odpowiedzieć na pytanie.
Po rozegraniu "Magic kosz".
W magicznej zakład powinien zebrać trochę jagód. I za to należy przypomnieć nazwiska swoich nauczycieli i umieścić w magicznym koszyku. Nauczyciel z koszem odpowiednim dla studentów, i jagody zadzwonić. Po udzieleniu odpowiedzi na pytanie: "Czy to możliwe, aby umieścić w jaja kosz? Dlaczego? "
GRA "PIĄTA ekstra"
Nauczyciel czyta grupę słów, a studenci są zbędne i uzasadnić swoją odpowiedź.
Pierwszy      Owies, chaber, proso, pszenica, jęczmień. Jakie słowo zbędne? (. Ten Vasilek chwastów Inne słowa -. Nazwy roślin zbożowych.)
Drugi      Chaber, dzwonek, rumianek, róża, smołę. (Ruzha. kwiat łąka ogród to nie jest.)
Trzeci      autobus, metro, samolot, wózek, pociąg. (Samalet. Ten rodzaj transportu lotniczego, nie wylądować.)
Członkowie koła proponowany problemu układanki.
Zdrowaś
Co - czy sprawdzić - na łóżku z literą P rośnie?
Ustanowić pod wielkim ogórki koper,
Istnieje rzodkiewki, pietruszka, marchew, rzepa, rzodkiewka, buraki.
I groch, pomidory, seler i dyni i cebuli i fasoli,
Co jest nie tak tutaj? ... Odpowiedzi. (M. Pozdnjakov)
Która grupa motyw tych słów?
                                  
KONKURS "Kto szybciej?"
Stan: 5 minut do napisania słów następujących grup tematycznych: owoce, warzywa. (Zadanie jest uruchamiane w serii.)
Nauczyciel informuje, że w grupach tematycznych są zjednoczeni nie tylko słowa, odpowiadając na pytania kto? co?, ale także słowa, które odpowiedzą na pytanie, co zrobić? co? co? co?, i że dzisiaj studenci będą uczyć się słów, które nazywane są koloru. Doradza się rozejrzeć i zwrócić uwagę na fakt, że wszystkie przedmioty, które nas otaczają, w różnych kolorach. Kiedyś zobaczyć świat inaczej kolorowe. Nauczyciel oferuje wyobrazić, co by się stało, gdyby wszystkie kolory zniknęły, z wyjątkiem jednego. Jak nudne żyłby na świecie!
Następnie nauczyciel pokazuje zdjęcia z kurczaka, marchew, chaber, lilia, liść brzozy. Wszystkie z nich są pomalowane na zielono. Studenci identyfikujące obiekty, ich kolor w prawdziwym życiu i trzymać pod paskiem obrazu tego koloru.
Nauczyciel czyta historię M. Stoian.
Często w deszczu stoisz przy oknie, obserwując i słuchając, i zaczynasz myśleć, że wszystkie rzeczy mówić. I ołówki też. Słuchaj, mówi, czerwony: - I - Mak, Ja - ogień, ja - flaga!
Pomarańczowy odpowiada mu: - I - marchew, ja - Orange, I - Świt!
Żółty nie jest również cichy: I-Pooh gusyanyatsi I - pszenica, ja - słońce!
I zielony szelest: - I - trawa, Ja - ogród, ja - las!
Niebieskie łzy: - I - dzwon, ja - tusz, ja - morze!
Niebieski podziwia: - I - niebo, ja - len, I - jezioro!
Purpurowe szepcze: I - śliwka, ja - bzy kwitną, ja - Zmierzch!
Ale deszcz ustąpił, a wraz z nim uspokoić kredki.
- Patrzcie! - Krzyknął czerwony. - Rainbow - to ja!
- I ja! - Dodaje się na pomarańczowo.
- I ja! - Uśmiecha się żółty.
- I ja! - Podekscytowany Green powiedział.
- I ja! - Cieszy się niebieski.
- I ja! - Zabawny niebieski.
- I ja! - Śmiejąc się purpurowy.
I wszyscy są zadowoleni: w tęczy - i maku i pomarańczy, i pszenicy, a trawa i niebo i morze, i bzu. W tym - wszystko!
Pytania. Jaki kolor ogień, trawa, dzwon? Jakie kolory tworzą tęczę? W jakiej kolejności powinny być nazywane? Na której powiedział pszenicy żółty ołówek? Jaki kolor ogród i las jesienią?
Na żółtym często mówią "złoty". Ponieważ złoto jest żółte.
Które z poniższych słów ołówkiem, klon, mniszek lekarski, słonecznik, sukienka może używać słowa złoto?
    Nauczycieli uważa, układanki, a Członkowie koła spotykają się, na których czas w roku to powiedział?
Trzeci      Wody, podwodny badacz.
Czwarty      Góra Góra, smucić.
Piąty      Nos, przekazywanie, wylewka.
3.Gulnya ", dla których ostatnie słowo"
Jeden z uczestników w grze nazywa słowo. Drugi nazywa się drugie słowo z tego samego korzenia. , Który trwać cognates zadzwonić.
LEKCJE 8 liczba
Przyjaciele z gramatyki
Na tablicy napisane wersety:
Ortografia, gramatyka -
Nauka jest bardzo surowe!
Podręcznik gramatyki
-          Szósty dzień tygodnia.
-          jednostka pracy, które młotek w paznokcie.
-          las lub ogród pachnący różowawe jagody
czerwony.
-          drzewo liściaste z białą korą.
-          dziesiąty miesiąc w roku.
Nauczyciela stwierdza, że wszystkie te słowa mają to samo znaczenie. Ale nie zawsze tak jest. Członkowie koła pamiętam, co wiedzą o słowo gwiazdy . Stanowią oferty, używając go w różnych wartościach. Stwierdza, jakie słowa są nazywane wielowartościowe. Potem dzieci szukają dwuznacznych słów, takich jak w poetyckich wierszy.
Rzucił trzymać się Niedźwiedź: Stożek uderzenie w głowę -
- Podaj mi kapelusz wykonany z świerku, szyszki - Natychmiast szyszki były dwa.
Drugi      Ciało człowieka lub zwierzęcia.
Trzeci      ciała, ciało człowieka, zwierząt, ptaków.
Studenci są odpowiedzialni, we wszystkich malowanie dachów znaczeniach tego słowa jest używany w sensie dosłownym? Uzupełnić zdania z każdym z tych wartości. Nauczyciel pokazuje, jak "Słownik wyjaśniający" oznaczają różne znaczenia tego słowa. Zwraca słowo i stronę, a dzieci znaleźć słowo w słowniku i analizy jego znaczenia. Wraz z uczniów stwierdził, że nowe znaczenie słowa nastąpić poprzez przeniesienie jednego obiektu, funkcji lub wpływ na innych. Dalsza praca jest wykonywana w formie konkursu zrozumiały . Członkowie koła dzieli się na dwa zespoły i odebrać figuratywne znaczenie słów, które nazywa się prezenter. Na przykład: szef. Ludzka głowa oraz szef pociągu. Ostatni - przewłaszczenie z jednego obiektu do drugiego na podstawie podobieństwa znaków zewnętrznych.
GRY dwuznaczne słowa "aukcja" 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz